Facebook największe zło naszych czasów

Facebook największe zło naszych czasów

sobota, 15 lipca 2017

Facebook wymusza przesłanie skanów dokumentów





Powyższe napisy są znane wielu osobom, które posiadały lub dalej posiadają swój profil na Facebooku. Ja miałem swój profil przez wiele lat, dodawałem liczne filmy o zdrowiu, dietetyce, przechowywałem na swoim profilu zdjęcia z konferencji, pracy, zdjęcia z krewnymi, dużo tego było, nie wszystko mieściło mi się na dysku twardym, miałem zaufanie do Facebooka i nie sądziłem, że może on mi wszystko ukraść. Niestety tak właśnie się stało, pewnego razu próbując zalogować się na swoje konto wyświetliła mi się powyższa informacja. Miałem wysłać zdjęcie dowodu osobistego, zrobić coś przed czymś ostrzegają wszyscy prawnicy i specjaliści od ochrony danych osobowych. Nie uczyniłem tego i ostatecznie moje konto zostało zablokowane, nie wiem co Facebook zrobił ze wszystkimi moimi danymi osobowymi, numerem telefonu, filmami i zdjęciami. 

Równie przykre doświadczenia miał Tomek, który prowadzi bloga ziemialubawska.blogspot.com Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że od samego początku podawał na FB prawdziwe dane osobowe, mało tego jako ******* jest on osobą publiczną i na FB podawał maila takiego samego jak w pracy. Mimo licznych zdjęć z festynów, mimo faktu, że jest on osobą publiczną od niego również zażądano zdjęcia dowodu osobistego. Tak jak ja nie wysłał go w wyniku czego odcięto go od profilu oraz strony poświęconej dziejom Ziemi Lubawskiej. Tomek poświęcił jeden artykuł na swoim blogu temu smutnemu wydarzeniu: 



Przypadek Pana Kolczyńskiego:

Poniższy przypadek Pana Kolczyńskiego jest trochę inny. Od początku naruszał on regulamin Facebooka posługując się pseudonimem zamiast prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Mimo tego, tak jak w przypadku moim i Tomka miał on na swoim profilu liczne prywatne wiadomości, zdjęcia, filmy, mówiąc szerzej miał na FB wiele rzeczy i wierzył, że są tam równie bezpieczne jak na prywatnym dysku twardym. Niestety z dnia na dzień dostęp do tego wszystkiego został zablokowany - tak samo jak w moim przypadku i Tomka

Czy nie byłoby bardziej moralne postawienie ultimatum? Facebook mógłby mi, Tomkowi i wszystkim innym użytkownikom wyświetlać napis w stylu: "Masz 24 godziny na przysłanie nam zdjęcia dowodu osobistego, jeśli tego nie uczynisz dostęp do konta zostanie zablokowany". Takie ostrzeżenie pozwoliłoby na skopiowanie na twardy dysk prywatnych zdjęć, filmów i korespondencji. To byłoby bardziej sprawiedliwe niż nagłe blokowanie dostępu do profilu. 


Przypadek pana Kolczyńskiego:

"W ramach prywatnego konta w Facebook przechowuję pliki i prowadzę prywatną oraz zawodową korespondencję. Facebook świadczył mi tę usługę od kilku lat mimo tego, że zamiast imieniem i nazwiskiem posługiwałem się pseudonimem. Niedawno dostęp do konta został całkowicie zablokowany właśnie z tego powodu, że na koncie używam pseudonimu zamiast imienia i nazwiska. Pracownik Facebooka żąda abym wysłał skan dowodu osobistego. Nie zamierzam tego robić ponieważ wbrew mojej woli chcą oni upublicznić nazwisko zamiast pseudonimu. 
Chciałbym odzyskać zgromadzone na koncie multimedia i korespondencję i zamknąć konto skoro używanie pseudonimu jest niezgodne z ich regulaminem. Wszelkie próby korespondencji z Facebookiem sprowadzają się z ich strony do wklejania standardowych FAQ itp.

W chwili obecnej jestem odcięty przez Facebook od swoich danych osobowych, korespondencji, multimediów, materiałów chronionych prawem autorskim i handlowym, które są przechowywane na ich serwerach. Uniemożliwia mi to również zarządzanie firmowym "fanpage".

Czy mam prawo domagać się w tej sytuacji zwrotu (wydania,umożliwienia skopiowania) swoich danych?
Czy jest w tym przypadku jakaś analogia do sytuacji kiedy zostaje zawłaszczona rzecz (pliki)?
Czy Facebook ma prawo uniemożliwiać mi dostęp do moich danych?

Proszę o pomoc w opracowaniu strategii działania.
Czy zwrócić się do GIODO? Czy będzie to zasadne?
Czy może pozostaje tylko pozew cywilny? 

Proszę osoby zorientowane o podzielenie się doświadczeniami lub wiedzą, podpowiedzi i porady. Dziękuję."


Powyższy komentarz pochodzi z tej strony: KLIKNIJ


Oryginalny wpis Pana Kolczyńskiego znajdziesz na tym forum: 
https://forumprawne.org/prawo-cywilne/575100-facebook-zablokowanie-konta-giodo-pozew.html


W internecie jest bardzo dużo artykułów poświęconych temu jak ludzie zostali oszukani przez FB. Wystarczy, że wpiszecie w wyszukiwarce Google: "facebook zmusza dowód osobisty"



Gorąco polecam powiązane artykuły:

Fikcyjna dziewczyna wykiwała speców od bezpieczeństwa narodowego!





3 komentarze:

  1. Jak dla mnie, to medium powinno być zablokowane. Albo odpowiada przed naszymi sądami, naszym prawem i ma zlokalizowane w PL serwery i nie przenosi treści za granicę. Albo wypad.

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być moja wina, mam wiele fałszywych konta na facebooku, zakładałam też konta na imiona i nazwiska innnych ludzi, bez problemu możesz sobie pokopiować zdjęcia z czyjegoś profilu i stworzyć nowy z jego nazwiskiem i zdjęciem, wielu ludzi się na to nabiera i nie wie, który profil jest prawdziwy. Niestety, kiedy próbowałam założyć nowe konkto na fb nielubianej szefowej, też pojawił mi się ten komunikat... a szkoda...jak założyłam fikcyjne konto z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem nowej laski byłego faceta, dowiedziałam się o tym, że ma długi, bo jakaś jej znajoma napisała mi, żebym wreszcie oddała kasę, jak wyjaśniłam, o co chodzi, kobieta powiedziała mi, że tamta pożyczyła od niej pieniądze i zablokowała ją na fejsie...Fajnie jest założyć sobie profil z cudzymi danymi, możesz napisać (w czyimś imieniu), że jest gejem...itd... itp..świetna zabawa, a jakiego zamnieszania można narobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam z autorem tego artykułu. Facebook jest korporacją, która (delikatnie mówiąc) traktuje ludzi jak śmieci, takie produkty, które mają podawać jak najwięcej swoich danych osobowych. Z drugiej strony ludzie tacy jak ty również są dla mnie zerem. Jesteś zwykłą zdemoralizowaną, szkodzącą społeczeństwu złodziejką, która kradnie cudze zdjęcia i zakłada fałszywe profile (podszywa się pod inne osoby żeby im zaszkodzić). Prędzej, czy później poniesiesz prawne konsekwencje swojego zachowania. Moim zdaniem ludzi takich jak ty powinno się surowo karać.

      Usuń